Este normal să se vadă semnele de pe tabloul de bord al mașinii când se pornește contactul în fiecare dimineață. Acest lucru se întâmplă deoarece computerul mașinii verifică fiecare senzor și semnal luminos pentru a se asigura că sunt în stare bună de funcționare. Unii utilizatori de mașini nici măcar nu înțeleg semnificația fiecărui semn, cum ar fi cel de anvelope, și au tendința de a le ignoră în timp ce conduc.
Aceste semne sunt vitale pentru a informa cu privire la starea generală de sănătate și starea fiecărei componente esențiale din mașină. Semnul de anvelopa este o lumina de avertizare care se aprinde atunci când presiunea anvelopelor ar putea fi prea mică sau prea mare.
Este normal să se obișnuiască că toate luminile de avertizare de pe tabloul de bord să clipească atunci când se pornește mașina. Dar unul sau mai multe dintre aceste semnale de avertizare care se aprind după câteva momente de la pornirea mașinii pot provoca dureri de cap și anxietate în rândul șoferilor preocupați de siguranță. În timp ce unele lumini de avertizare indică o călătorie obligatorie la mecanic, altele pot fi rezolvate pe cont propriu.
Semnul de anvelopa este o lumina de avertizare care are aspectul unui cauciuc incomplet cu un semn de exclamare în centru. Acest semn răspunde la sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope (TPMS).
Martor de avertizare anvelope
În afară de presiunea scăzută a aerului din anvelope, semnul respectiv poate avea și alte însemnătăți, acestea arătând în felul următor:
- Schimbarea poziției anvelopelor. Lumina poate apărea atunci când se schimbă poziția anvelopelor. De obicei, o simplă plimbare cu mașina va rezolva automat problema. Cu toate acestea, dacă lumina continuă să apară, este important să se facă o vizită la mecanic pentru o recalibrare întreagă.
- Senzori TPMS avariati. Senzorii TPMS sunt susceptibili la avarii și defecțiuni că urmare a poziției lor din anvelope. În timpul călătoriilor accidentate, aceștia riscă să fie loviți și să sufere anumite pagube, ceea ce duce la o funcționare greșită.
- Bateria scăzută într-unul sau mai mulți senzori. Un senzor TPMS obișnuit poate ajunge să aibă o durata de viață între 5 și 10 ani. Aceștia vin la pachet cu o baterie construită în interiorul lor care nu poate fi schimbată. Deci, odată ce bateria moare, întregul senzor va trebui să fie schimbat în întregime.
- Schimbări de temperatură. Presiunea anvelopelor se schimbă odată cu temperaturile atmosferice. O temperatura atmosferică mai ridicată va rezultă într-o presiune mai mare a anvelopelor.